Students’ Responses toward the Use of Quizizz in English Class
Abstract
This research is aimed at knowing students perception toward Quizizz as English learning media as that Quizizz is an educational app that enables students to participate in fun multiplayer class acitivties. This research applied descriptive quantitative method. It was conducted by lesson study platform. The research was conducted at SMPN 23 Makassar. The research participant was 38 students at eight grade first semester 2021/2022. The instrument of the research was questionnaire. Classically students have positive statements of the usage of Quizizz as the learning media for English learning as the shake of its interesting and fun features and impressions, the chance in peer learning to solve some challenging and step by step questions in form of Quiz. Beside that, Quizizz application enable the teachers to handle hybrid learning by effective students engagement. As the suggestion, before applying Quizizz as learning media, the students have to get used to use this application to minimize constraint usage during teaching learning process.
Metrics
References
Degirmenci, R. (2021). The Use of Quizizzin Language Learning and Teaching from the Teachers’ and Students’ Perspectives: A Literature Review. Language Education and Technology (LET Journal), 1(1), 1 11. https://langedutech.com/letjournal/index.php/let/article/view/12
Zhao, F. (2019). Using Quizizz to Integrate Fun Multiplayer Activity in the Accounting Classroom. International Journal of Higher Education, 8(1), https://eric.ed.gov/?id=ej1203198
Rahayu, I. S. D., Purnawarman, P. (2018). The Use of Quizizz in Improving Students’ Grammar Understanding through Self-Assessment. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 254. Eleventh Conference on Applied Linguistics (CONAPLIN 2018). https://www.atlantis-press.com/proceedings/conaplin-18/125911438
Junior, J. B. B. (2020). Assessment for learning with mobile apps: exploring the potential of quizizz in the educational context. International Journal of Development Research, 10(1), 33366-33371.
Lim, T. M., Yunus, M. M. (2021). Teachers’ Perception towards the Use of Quizizz in the Teaching and Learning of English: A Systematic Review. Sustainability, 13, 6436. https://doi.org/10.3390/su13116436
Pitoyo, M. D., Sumardi, & Asib, A. (2019). Gamification based assessment: A Test Anxiety Reduction through Game Elements in Quizizz Platform. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 6(3), 456-471. http://iojet.org/index.php/IOJET/article/view/626
Zuhriyah, S., & Pratolo, B. W. (2020). Exploring Students' Views in the Use of Quizizz as an Assessment Tool in English as a Foreign Language (EFL) Class. Universal Journal of Educational Research, 8(11), 5312-5317. https://doi.org/10.13189/ujer.2020.081132
Mei, S. Y., Ju, S. Y., & Adam, Z. (2018). Implementing Quizizz as Game Based Learning in the Arabic Classroom. European Journal of Social Science Education and Research, 5(1), http://archive.sciendo.com/EJSER/ejser.2018.5.issue-1/ejser-2018-0022/ejser-2018-0022.pdf
Copyright (c) 2022 Author(s)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Dengan mengirimkan naskah artikel, berarti penulis setuju dengan segala kebijakan yang ditetapkan oleh jurnal dan penerbit.
Penulis menyatakan bahwa:
- kebijakan ini telah diketahui dan disetujui bersama oleh semua penulis;
- naskah artikel belum dipublikasikan secara resmi sebelumnya di media ber-ISSN atau ber-ISBN yang terdaftar, kecuali dalam bentuk abstrak atau sebagai bagian dari materi kuliah, atau skripsi/tesis/disertasi yang tidak diterbitkan;
- naskah tidak sedang dalam proses editorial dan dipertimbangkan untuk publikasi di tempat lain;
- publikasi naskah ini telah disetujui oleh semua penulis, institusi afiliasi penulis, otoritas yang bertanggung jawab, dan lembaga di mana kegiatan telah dilakukan;
- naskah berisi materi yang aman dari pelanggaran hak cipta;
Perjanjian Hak Cipta dan Lisensi
- Penulis memiliki hak cipta dan hak kepemilikan lainnya yang terkait dengan artikel.
- Penulis memiliki hak dan diizinkan untuk menggunakan substansi artikel untuk karya-karya penulis berikutnya, termasuk untuk keperluan bahan/materi kuliah dan buku.
- Penulis menyerahkan hak publikasi pertama kepada jurnal dengan di bawah Lisensi Creative Commons (CC BY 4.0).
Pernyataan Lisensi CC BY 4.0
Anda diperbolehkan:
- Berbagi — menyalin dan menyebarluaskan kembali materi ini dalam bentuk atau format apapun;
- Adaptasi — menggubah, mengubah, dan membuat turunan dari materi ini untuk kepentingan apapun, termasuk kepentingan komersial.
Pemberi lisensi tidak dapat mencabut ketentuan di atas sepanjang Anda mematuhi ketentuan lisensi berikut ini.
- Atribusi — Anda harus mencantumkan nama yang sesuai, mencantumkan tautan terhadap lisensi, dan menyatakan bahwa telah ada perubahan yang dilakukan. Anda dapat melakukan hal ini dengan cara yang sesuai, namun tidak mengisyaratkan bahwa pemberi lisensi mendukung Anda atau penggunaan Anda.
- Tidak ada pembatasan tambahan — Anda tidak dapat menggunakan ketentuan hukum atau sarana kontrol teknologi yang secara hukum membatasi orang lain untuk melakukan hal-hal yang diizinkan lisensi ini.